Hvordan virker det?

Her er en enkel oppsummering av hvordan vår digitale tjeneste fungerer.

Hero

Forenklet kundereise

Under kan du se kundereisen fra to vinkler; som behandler og pasient.
Har du andre spørsmål kan det hende du finner svar her: Vanlige spørsmål

Fra behandling til betaling og statistikk

Behandling
En booking fra forsikringsselskapet registreres i ditt journalsystem. Du behandler pasienten på samme måte som før, men har nå all informasjon forhåndsregistrert i ditt system som gjør prosessen smidigere og mer effektiv.
Elektronisk faktura
Etter behandlingen leverer du som leverandør en elektronisk faktura og mottaker følger betalingsopplysningene. Prosessen er trygg og enkel - og du får raskere betalt for tjenestene dine.
Betaling
Den elektroniske fakturaen betales på samme måte som en vanlig faktura.
Data & statistikk
Vi kan levere data og statistikk som viser hva du som leverandør bør gjøre for å øke din synlighet, profesjonalitet og lønnsomhet.

Kundeperspektiv - fra skade til behandling

Skade
En skade oppstår, meldes og registreres hos forsikringsselskapet. Saken verifiseres direkte av forsikringsselskapet - tidsbesparende og enkelt for alle parter.
App/Tjeneste
Ved booking er oppdragets betingelser allerede knyttet til timen og du som behandler får all nødvendig informasjon om saken umiddelbart.
Behandlernettverk
Behandlernettverk er forbindelsen mellom oppdragsgivere og leverandører, som effektivt sikrer riktig behandling på rett sted i landet. I Norge håndterer vi allerede mer enn 50.000 skader hvert år. Gjennom denne tjenesten blir din kompetanse, beliggenhet og tilgjengelighet synliggjort for et større antall kunder.
Online booking
Vi har utviklet en rask og effektiv online booking i samarbeid med landets største journalsystemer og forsikringsselskap. Det betyr at du som behandler kun forholder deg til ditt eget journalsystem, men blir synlig i flere kanaler enn tidligere. Vårt system garanterer at all nødvendig informasjon er inkludert i oppdragsgiveren eller pasientens booking - og alt overføres i sanntid. Bestillingen inkluderer også en unik SakID som du bruker til elektronisk fakturering.
Behandling
Pasienten kan møte til behandling hvor all nødvendig informasjon om saken og forsikring er registrert for partene.

Vær trygg fra start til slutt

Sikker identifikasjon av person og avtale
Når forsikringskunden melder skade, må de validere seg via BankID. Det betyr at vi kan verifisere kunden mot hvilken forsikringsavtale og dekning de har.
SakID
I bestillinger fra forsikringsselskapene følger det med en unik SakID som tydelig viser hva som gjelder for behandlingen. Denne er kryptert og anonymisert, men gir deg all nødvendig informasjon om pasienten og oppdraget.
Forsikringsdekning og behandlingsdetaljer
I bestillingen får du informasjon om hva forsikringen dekker, hvor mange behandlinger som er aktuelle - og hvor fakturaen skal sendes.
Automatisk validering i aksesspunkt
Når du sender faktura valideres den i et aksesspunkt. Her kontrolleres fakturaen for å påse at den inneholder fullstendig informasjon som er nødvendig for oppdragsgiveren. På denne måten kan både du og forsikringsselskapene være sikre på at utbetalingen blir riktig. Les mer om aksesspunkt under Vanlige spørsmål.